Ajuntament de Constantí

Notícies

Cercar notícies

Agraïment dels Mossos d´Esquadra a la tasca de la Policia Local de Constantí

28 d´abril de 2017

La passada matinada del dimarts 25 d’abril es va realitzar la detenció in fraganti d’autors del robatori amb força a un establiment del nostre municipi.  Una dotació de la Policia Local de Constantí va arribar en primer lloc fins al lloc dels fets i després d’una persecució a peu de quatre persones, van aconseguir detenir-ne un d’ells. Posteriorment, dotacions del cos dels Mossos d’Esquadra van detenir-ne dos més que havien fugit del lloc dels fets.

Aquests detinguts haurien portat a terme altres robatoris amb força a establiments i a vehicles. Les detencions realitzades han permès identificar i resoldre altres fets delictius que s’havien produït anteriorment al Camp de Tarragona.

Per aquest motiu, en data 27 d’abril i des de l’Àrea Bàsica Policial del Tarragonès, s’ha enviat una carta a l’alcalde de Constantí, mostrant l’agraïment per la tasca realitzada pels dos agents de la Policia Local que  van intervenir activament en els fets, i també al Sergent de la Policia Local.

Des de l’Ajuntament de Constantí i la Policia Local es vol destacar i fer extensiu aquest agraïment a la col·laboració ciutadana, que va ser fonamental per facilitar la ràpida intervenció policial.


Es presenta el llibre "Contes a moltes mans" escrit i il·lustrat per les escoles de Constantí

27 d´abril de 2017

Aquest dimecres 26 d’abril es va fer a la Biblioteca Municipal l’acte de presentació del llibre "Contes a moltes mans. Cursos 2015-16 i 2016-17" en el qual col·laboren les escoles Centcelles i Mn. Ramon Bergadà de Constantí.

Es tracta d’una nova edició d’aquest projecte comú que consisteix en la creació de contes per part dels alumnes de 4rt i 6è de totes dues escoles. Aquests contes s’anomenen contes col·laboratius perquè cada escola inicia uns contes i n'acaba uns altres, d'aquesta manera cada conte implica diferents classes tant en la tasca de redacció com pel que fa a la il·lustració.

Durant la presentació, els alumnes de l'Escola Centcelles i l'Escola Mn Ramon Bergadà van llegir fragments dels contes escrits i il·lustrats per ells mateixos, mentre que els alumnes de l’Escola de Música "Rafel Gibert Recasens" van posar l’acompanyament musical. La gran novetat d’aquest any, ha estat que les peces musicals interpretades pels alumnes de l’Escola de Música han estat peces de la seva pròpia creació, inspirades en els contes que recull el llibre

L’acte de presentació va comptar amb la presència dels alumnes que han participat en la creació dels treballs d’aquest curs per part de les dues escoles, els respectius professors i també el personal de la Biblioteca municipal. A més, també hi van assistir l’alcalde, Óscar Sánchez i la regidora d’Ensenyament,Dolors Fortuny.


Es presenten els treballs del projecte "Centcelles, el nostre objectiu"

26 d´abril de 2017

Aquest dimecres 26 d’abril s’ha fet a la vil·la romana de Centcelles l’acte de presentació dels treballs realitzats dins del projecte « Centcelles, el nostre objectiu » durant el curs 2016-2017. El projecte, iniciat durant el curs 2012-2013, ha arribat a la seva cinquena edició, organitzat per l’Ajuntament de Constantí i el Museu Nacional Arqueològic de Tarragona amb la col·laboració de l’empresa Repsol i la participació de tots els centres educatius de Constantí: Escola Centcelles, Escola Mossèn Ramon Bergadà, Col·legi Turó i Institut Constantí.

 

L’acte, que s’emmarcava dins del cicle  « Fes Cultura, Fes Salut » de l’Ajuntament de Constantí, ha comptat amb la presència de tots els alumnes implicats en el projecte, dels seus professors i professores, així com dels representants de les institucions organitzadores: l’alcalde Oscar Sánchez i la 1ª Tinent d’alcalde i regidora de Cultura, Dolors Fortuny, en representació de l’Ajuntament de Constantí; Pilar Sada, conservadora del MNAT i responsable de l'àrea de Difusió, Educació i Exposicions; i Josep Bertran, cap de comunicació de Repsol.

 

"Centcelles, el nostre objectiu" és un projecte educatiu i de participació ciutadana envers el patrimoni . Per aquesta cinquena edició s’ha plantejat un nou repte: fer una exposició entre tots els participants, que reflexioni sobre el valor de la Història.

 

Els objectius fonamentals d’aquest projecte han estat:

            . Fer una aproximació al procés de construcció del pensament històric.

      . Constituir els alumnes en protagonistes d’aquest aprenentatge.

      . Plantejar la resolució de qüestions concretes.

      · Realitzar  un treball col·laboratiu.

      . Col·laborar en el desenvolupament del pensament crític.

      · Sensibilitzar sobre l’herència comú.

      · Elaborar les propostes, tenint en compte el producte final: una exposició.

 

Els aspectes metodològics més rellevants han estat: la tria de les línies a treballar; la distribució en grups pel seu desenvolupament; la utilització de diferents fonts per al coneixement històric (orals, documentals, gràfiques...); el treball de camp; la materialització de les propostes a partir del coneixement dels llenguatges expositius.

 

Com sempre, el projecte ha partit del coneixement del Conjunt monumental de Centcelles, amb activitats realitzades al propi monument i, també, a l’exposició "Re-descobrint Centcelles".

 

Les propostes dels diferents centres educatius s’han concretat en les següents línies de treball:

            · La història personal, que han treballat l’Escola Centcelles i l’Institut Constantí, amb la recerca de la història dels propis alumnes, de les seves famílies i dels seus avantpassats i la realització de materials molt diversos com les autobiografies, arbres genealògics, línies de vida, autoretrats, vídeos i gravacions, així com recerca de patrimoni personal significatiu.

            . La Història de les escoles a Constantí, que ha desenvolupat l’escola Mossèn Ramon Bergadà, a través de la recerca documental sobre l’evolució de l’educació a Constantí, així com el recull, a través de gravacions i vídeos de l’evolució de la pròpia escola i de les experiències educatives anteriors, realitzat pels alumnes i en el qual han participat les famílies, exprofessors i directors del centre, així com gent gran de Constantí.

            · La Història de Constantí, que ha treballat el Col·legi Turó, amb la realització d’una línia cronològica de Constantí, amb els principals esdeveniments de l’evolució de la població i la realització d’una maqueta de la sala de la cúpula de Centcelles a l’actualitat, com a element més antic i significatiu del patrimoni de Constantí i eix de treball de tot el projecte.

 

Els treballs, que han estat presentats pels seus autors, conformaran la primera part de l’exposició "El fil de la Història", que està en procés de muntatge al Museu Nacional Arqueològic de Tarragona. Aquesta exposició, que s’inaugurarà properament, té com a objectiu, també, compartir la metodologia i les activitats desenvolupades a partir del treball realitzat a Centcelles amb els centres educatius de Constantí, així com presentar les principals propostes que s’han realitzat en aquestes cinc edicions del projecte "Centcelles, el nostre objectiu".

 

En el grup de treball d’aquest curs s’ha incorporat l’Arxiu Històric de Constantí, que ha participat activament amb l’organització de visites per als alumnes del projecte, així com en la tria i cessió de documentació per l’exposició. Una eina més de coneixement històric.

 

Els projectes realitzats en anys anteriors es poden consultar al web del Museu Nacional Arqueològic de Tarragona: http://www.mnat.cat/?page=activitats-cicles-actuals&id=objectiu

 

"Centcelles, el nostre objectiu" es planteja com un projecte de futur, en el qual els centres educatius de Constantí puguin tenir, en un element patrimonial proper i de primer ordre com és el conjunt monumental de Centcelles, una eina per accedir al coneixement de l’època romana amb propostes de treball innovadores. Al mateix temps es treballa amb la voluntat de fer del Patrimoni i del coneixement històric una eina de desenvolupament  i de formació, i a la vegada desenvolupar un projecte de participació ciutadana i d’implicació en la recerca, coneixement i difusió d’un patrimoni que és de tothom i que té,  en aquest ús i complicitat, la seva raó de ser.

L’any 2014 aquest projecte va rebre el Premi Didascàlia, a experiències docents, concedits en la XXII edició dels Premis Auriga.


La Diada de Sant Jordi culmina un intens cap de setmana d´activitat cultural a Constantí

24 d´abril de 2017

Jornada festiva per celebrar la diada de Sant Jordi la que es va viure a Constantí al llarg de tot aquest diumenge. Una vintena de parades i estands es van concentrar a la plaça, al carrer Major, que des de primera hora del matí es va tancar a la circul·lació per acollir totes les activitats programades durant la diada.

Diverses entitats locals, persones a títol particular,  a més de l’estand que compartien  la Biblioteca, el Centre Obert, Joventut, Punt Òmnia i l’Escola d’adults, on durant tot el matí es van realitzar tallers i activitats per als infants, van donar color a la Diada, on el llibre i la rosa, símbols per excel·lència de la jornada es van combinar amb les activitats i jocs adreçats als més petits.

Durant el matí va tenir lloc també l’actuació de l’Esbart Dansaire Constantí "El Casino", i ja a la tarda es va tornar a  representar l’obra de teatre de la Llegenda de Sant Jordi a càrrec dels Balls de Cercavila de la Societat El Casino i la Dragonina de l’Associació d’amics de la Colla C.O.C.A. fent el paper del drac.

També durant la tarda els més menuts van poder gaudir d’un espectacle familiar, "Carrer del Mar" a càrrec de la companyia Genovesa Narratives Teatrals. Després d’un berenar amb coca i Xocolata,  la Diada va finalitzar amb la tradicional Balada de sardanes amb l’¡acompanyament musical de la Cobla Cossetània.

La Diada de Sant Jordi arrodonia un cap de setmana d’intensa activitats cultural a Constantí, amb actes que començaven divendres amb la presentació de dos llibres: d’una banda el llibre "Sí, ¡yo soy gitano! Por qué no me conoces?" de Jesús Ximénez Gavarri, en un acte que es va fer a la sala pau Casals. També el mateix divendres es presentava a la Biblioteca Municipal una nova publicació editada per la Parròquia de Sant Feliu Màrtir de Constantí, en un acte que va ser presentat per la Dra. Sofía Mata de la Cruz, directora del Museu Diocesà de Tarragona.

Ja el dissabte, al llarg del matí, va tenir lloc un altra de les activitats habituals dins la programació del cicle "Fes Cultura, Fes Salut", com va ser la Tradicional Trobada d’Intercanvi de xapes de cava, al carrer Major. I un dels actes destacats del cap de setmana va ser el recital Poètica que va oferir l’Associació Literària de Constantí a la vil·la romana de Centcelles, amb l’acompanyament musical d’alumnes i professors de l’Escola de Música "Rafel Gibert Recasens". El recital servia per presentar oficialment la segona etapa d’aquest entitat, inactiva durant els darrers anys.

L’Obra de Teatre: "Art?", que es va representar a la Societat El Casino, i un Espectacle de Dans i Llum a càrrec de la companyia Gisela de foc, combinat amb actuacions del Club de Gimnàstica Estètica Constantí al Parc de la muralla, culminaven la intensa jornada d’actes culturals del dissabte.

El cicle "Fes Cultura, fes Salut" continua aquesta setmana amb activitatst tant destacades com la la presentació a la vil·la romana de Centcelles dels treballs realitzats pels alumnes de tots els centres educatius del municipi en la 5a edició del projecte "Centcelles, el nostre objectiu" organitzat pel MNAT i l’Ajuntament de Constantí. Serà el dimecres 26 d’abril. A més, aquell mateix dia també es presentaran els treballs que s’inclouran en una nova edició del llibre "Contes a moltes mans" del curs 2016-2017, escrit i il·lustrat pels alumnes de l'Escola Mossèn Ramon Bergadà i l'Escola Centcelles. 


Aquest divendres 21 d´abril, primera prova de sirenes de l´any 2017

20 d´abril de 2017

Demà divendres 21 d’abril al llarg del matí tindrà lloc la primera prova de sirenes d'avís a la població per risc químic del 2017. Durant la prova sonaran 82 sirenes instal·lades a 36 municipis de Catalunya.

La prova es realitza per comprovar-ne el funcionament i fer que tots els ciutadans coneguin el so, estiguin preparats i sàpiguen què cal fer en cas d'emergència.

En el cas de Constantí, com a tots els municipis situats al Polígon Químic nord, les sirenes s’activaran quan passin 20 minuts de les 11 del matí. El senyal de final d’alerta sonarà 10 minuts després, a les 11.30

Aquesta prova, que es realitza dos cops l’any, serveix per comprovar el funcionament de les sirenes (si sonen bé i la zona en que es pot escoltar bé el so, ja que pot variar en funció del vent i altres factors) i també per familiaritzar a la ciutadania amb el so d’avís de risc químic i els consells a seguir en cas d’accident real.

L’alarma (so d’alerta) consta de tres senyals ondulants d’un minut de durada separats per silencis de cinc segons. Per saber que ja ha finalitzat el risc químic la població sentirà el so de final d’alerta, un senyal continu de 30 segons de durada.

Durant la prova de divendres, Protecció Civil de la Generalitat farà un enviament de missatges massius a través de l’aplicació per a mòbil gencat.mobi/pcivil per avisar a la ciutadania subscrita a aquest canal de l’activació de la sirena de cada zona, tal com es faria en el cas d’un accident químic real. També s’informarà a través del twitter @emergenciescat (amb més de 115.000 seguidors) de l’activació de les sirenes a cada municipi, com es faria en cas d’accident real, a través del #ProvaSirenes.